Вже відомо, якою була "Мона Ліза" в первозданному вигляді

Сьогодні перед нами потьмяніле, вицвіле зображення жінки, пожовкле і потемніле в тих місцях, де раніше глядач міг бачити коричневі і зелені тони. Цей портрет не уникнув руйнівної дії часу і пошкоджень, завданих в результаті численних реставрацій. Але завдяки зусиллям французького інженера Паскаля Котте, ми вперше можемо насолодитися оригінальним кольором фарб "Мони Лізи" (тобто кольором оригінальних пігментів, які використовував да Вінчі). Зокрема виявилось, що всупереч сучасній точці зору у Мони Лізи були брови і вії, а колір її обличчя був тепло-рожевим.
Пр це та інше можна детальніше дізнатися на унікальному міжнародному проекті у Києві - найповнішій і різнобічній із коли-небудь створених пересувних виставок про Леонардо да Вінчі "Геній да Вінчі" (Da Vinci The Genius).
Секрети Мони Лізи
Понад вісім мільйонів відвідувачів щороку приїжджають до Лувру, щоб захопитися шедевром «Мона Ліза». Проте те, що ми бачимо сьогодні, лише віддалено нагадує оригінальний витвір Леонардо да Вінчі. Більше 500 років відділяє нас від часу створення картини.
Сьогодні перед нами потьмяніле, вицвіле зображення жінки, пожовкле і потемніле в тих місцях, де раніше глядач міг бачити коричневі і зелені тони. Сучасники Леонардо не раз захоплювалися свіжими і яскравими фарбами полотен італійського художника. Цей портрет не уникнув руйнівної дії часу і пошкоджень, завданих в результаті численних реставрацій. Дерев'яні опори зморщилися і покрилися тріщинами. Властивості пігментів з роками зазнали змін під впливом хімічних реакцій.
Французькому інженеру Паскалю Котте, винахіднику мультиспектральної фотокамери, було дано почесне право створити серію знімків «Мони Лізи» в найвищій роздільній здатності. Результатом його роботи стали детальні знімки картини в діапазоні від ультрафіолетового до інфрачервоного спектру (світлові хвилі, які за нормальних умов людське око сприймати не може). Використовуючи унікальний сканер власного винаходу, Паскаль витратив близько трьох годин, створюючи знімки «голої» картини, тобто без рами і захисного скла. Результатом роботи стали 13 знімків шедевра з 240-мегапіксельним дозволом. Якість цих зображень абсолютно унікальна. Знадобилося два роки для аналізу і перевірки отриманих даних.
Двадцять п'ять секретів картини були вперше оприлюднені у 2007 році на виставці «Геній да Вінчі». І тепер, наприклад, ми вперше можемо насолодитися оригінальним кольором фарб «Мони Лізи» (тобто кольором оригінальних пігментів, які використовував да Вінчі). Знімки представили перед нами картину в первозданному вигляді, подібно до того, якою її бачили сучасники Леонардо: небо кольору лазуриту, тепло-рожевий колір шкіри обличчя, чітко промальовані гори, зелені дерева ...
Фотографії Паскаля Котте показали, що Леонардо не закінчив роботу над картиною. Ми спостерігаємо зміни в положенні руки натурниці. Видно, що спочатку Мона Ліза підтримувала рукою покривало. Також стало помітно, що вираз обличчя і посмішка спочатку були дещо іншими. А пляма в куточку ока є пошкодженням у лаковому покритті від води, що виникло швидше за все в результаті того, що картина якийсь час висіла у ванній кімнаті Наполеона. Ми також можемо визначити, що деякі частини картини з часом стали прозорими. І побачити, що всупереч сучасній точці зору у Мони Лізи були брови і вії!
Інф.: davinci-genius.kiev.ua
Коментарі