В Україні клієнти ПриватБанку стають жертвами нової схеми: майже щодня з карток списують невеликі суми як оплату Інтернет-ігор
Через те, що знімають гроші невеликими сумами, пропажу помічають тільки через кілька тижнів, а то й місяців.
Гроші знімають у літніх людей, які користуються кнопковим телефоном, не відстежують через додаток рух коштів на мапі й фактично залишаються беззахисними.
Про те, як працює схема і чи можливо повернути гроші, читайте в матеріалі OBOZREVATEL.

Як працює схема?

З рахунку ПриватБанку в київської пенсіонерки практично щодня зникали невеликі суми, загалом із лютого по травень списали понад 6 тис. грн, розповідає донька постраждалої Лілія Рагуцька. Згідно з випискою з рахунку, кошти нібито витрачалися на різного роду ігри, онлайн-розваги. Водночас пенсіонерка користується кнопковим телефоном без доступу до інтернету і, за її словами, доступу до картки ні в кого не було.

"Пропажу коштів помітила, коли не вистачило грошей на оплату ліків в аптеці", – розповідає Лілія. І це не поодинокий випадок. За словами Тетяни Захарової, таким же чином з картки її батька-пенсіонера в "Приваті" списали близько 7 тис. грн. Що цікаво, в обох випадках картки оформлювали в одному й тому самому відділенні банку.

Чи можливо повернути гроші?

Так, але тільки якщо операції проходили без 3D-Secure. Це система додаткового підтвердження операції за допомогою пароля, який надходить у додаток або в СМС-повідомленні.

"Важливо, чи здійснювалися платежі з використанням додаткового кроку аутентифікації 3D Secure. Йдеться про введення одноразового пароля, що надсилається на фінансовий номер платника під час ініціації транзакції. Якщо оплати проходили з використанням цієї технології, оскаржити їх та отримати відшкодування практично неможливо", – пояснив фінансовий аналітик, радник голови правління одного з банків Василь Невмержицький.

Заступниця голови міжбанківської платіжної асоціації "ЕМА" Олеся Данильченко також упевнена: якщо платіж проходив без підтвердження, гроші досить легко повернути. Банк може оскаржити операції через платіжну систему.

"Якщо не вводився код, то ці операції можуть бути оскаржені. Банк звертається в платіжну систему, говорить, що без підтвердження пройшла операція. Всі банки так роблять. Це не те що обов'язок, це процедура. Легко оскаржується за правилами платіжних систем", – додала Данильченко.

Цю інформацію OBOZREVATEL підтвердили і в ПриватБанку. За словами прессекретаря фінустанови Олега Серги, повернути гроші цілком можливо, але тільки за певних умов. Така проблема з'явилася тільки останнім часом. Найчастіше клієнти самі підписуються на преміум-акаунти, купують музику, фільми, доступ до видань, погоджуються жертвувати гроші. Потім списування відбувається регулярно, про нього забувають і згадують лише в момент, коли гроші потрібні, але вони зникли.

"У принципі, повернути гроші можливо. Але це залежить і від того, на що погоджувався клієнт. У нас не було такої масової проблеми, вона з'являється останнім часом", – пояснили в банку.
Повний текст

Інф.: obozrevatel.com


Коментарі