Через місяць імпортні авто в Україні подорожчають до 16 відсотків
Уряд Азарова знову підняв податок на імпорт авто, які через місяць подорожчають до 16 відсотків.
Вже з 13-го квітня імпортні автомобілі об’ємом двигуна 1000-22000 куб см подорожчають на 7,8-15,6 відсотків. Такий ріст цін спровокувало рішення уряду про введення спецзаходів щодо імпорту легкових автомобілів в Україну і визначені додатково до чинного мита збори в розмірі 6,46%-12,95%.

Першою на сполох вдарила Всеукраїнська Асоціація автомобільних імпортерів і дилерів, яка заявила, що таке рішення було прийнято Міжвідомчою комісією з міжнародної торгівлі на підставі розгляду Заяви Асоціації українських автомобілевиробників Укравтопром. Тобто вже вкотре і вкотре неефективно уряд намагається захистити так званого українського автомобілебудівника.

Нове спецмито буде стосуватися наступних транспортних засобів:

- Автомобілі легкові, включаючи вантажопасажирські автомобілі-фургони та гоночні автомобілі з двигуном внутрішнього згоряння з іскровим запалюванням з робочим об'ємом циліндрів двигуна понад 1000 куб. см, але не більш як 1500 куб. см, нові.

- Автомобілі легкові, включаючи вантажопасажирські автомобілі-фургони та гоночні автомобілі з двигуном внутрішнього згоряння з іскровим запалюванням з робочим об'ємом циліндрів двигуна понад 1500 куб. см, але не більш ніж 2200 куб. см, нові.

Міністерство економічного розвитку і торгівлі України запровадило на такі авто спеціальне мито залежно від робочого об'єму циліндрів двигуна – більш як 1000 см. куб., але не більш ніж 1500 см. куб. у розмірі 6,46%, більш ніж 1500 см. куб., але не більш як 2200 см. куб. в розмірі 12,95%.

Оскільки нове і додаткове мито запроваджується із 13-го, Всеукраїнська Асоціація автомобільних імпортерів (ВААІ) рекомендує фірмам, що імпортують автомобілі, завезти і розмитнити до цього часу якомога більше авто за старими податками і без спецмита.

До речі, чотири роки тому уряд України вже «попікся» на введенні 13-відсоткового мита, захищаючи вітчизняний автопром. Щоправда, нове мито проіснувало всього півроку. Причому упродовж 2008-2010 років об’єми так званого виробництва в «Укравтопромі» скоротилися до 82 відсотків, а об’єми продажів на внутрішньому ринку скоротилися на 84 відсотки, доходи зменшилися на 96 відсотків.

За даними Митної служби у 2008 році в Україну імпортовано авто на 5,613 млрд. дол.. США, а вже в 2009 году – всього лише на 909,09 млн. дол. США.

За підрахунками гендиректора ВААІ Олега Назаренка, після введення додаткового спецмита бюджет може недоотримати до 1,23 млрд. Доларів США. Додаткове мито від 6,46 до 12,95 відсотків здорожчає іномарки від 7,8 до 15,6 відсотків. Це при тому, що автомобілі в Україні вже нині дорожчі, ніж у країнах ЄС або США. Невже ми багатші за німців чи французів, щоб переплачувати за автомобілі, які для багатьох українців нині ще є розкішшю, ніж засобом для пересування?

Це при тому, що в Україні практично немає вітчизняного автовиробника після зняття з виробництва «ЛуАЗів», «Славути» и «Таврії». У нас лише складають окремі авто із машинокомплектів, які ввозити в Україну набагато дешевше. Щоправда, на думку Олега Назаренко, складно назвати вітчизняним автопромом авто із машинокомплектів, які знято з виробництва у Толь яті (застарівши моделі «ВАЗ), а також китайського походження, застарівші моделі якого перекуплені у світового автопрому.

Складно зрозуміти, чому навіть у Росії, де десятиліттями виробляли «ВАЗ», не бояться складати та імпортувати в Україну «Калини» и «Пріори», «Рено», «Хюндай», «Нісан», «КІА», «VW», а конкуренція стимулює волжських автовиробників удосконалювати російські моделі.

Отож нове спецмито запровадили, але чи «пакращиться» життя після 13-го квітня, чи не скоротиться надходження від продажу, а точніше непродажу імпортних авто до критичних цифр, після яких у бюджеті забракне кілька десятків мільярдів гривень.

Юрій Боруцький

Інф.: vgolos.com.ua, фото: podrezali.ru

Коментарі

 

Додати коментар

Захисний код
Оновити