ОАЕ - країна, яка не має ні води, ні їжі, застосовуючи науковий потенціал світу, прямує до світового лідерства
Погода не впливає на ріст ВНП. За ефективністю уряд ОАЕ посідає 7 місце в світі.
Зокрема, про це йшлося на Українсько-Еміратському бізнес-форумі, що пройшов 16 серпня в ТПП України.

Вдруге за цей рік в ТПП України відбулася зустріч державних представників і ділових кіл. Україна активно рухається до продуктивного співробітництва з Об’єднаними Арабськими Еміратами, через які можна мати доступ до приблизно 30% населення азійського регіону. Відмінні дороги через пустелю, авіасполучення та морське сполучення, надсучасні логістичні хаби, біля 40 вільних економічних зон із “спеціальними юридичними правилами” відкривають можливості українським діловим колам широкі перспективи, - повідомив віце-президент ТПП України Валерій Король.

Більше 200 українських компаній вже працюють в ОАЕ, повідомив Рустам Рустамов, заступник директора Департаменту країн Близького Сходу та Африки МЗС України.

Директор департаменту інвестицій Міністерства економіки ОАЕ пані Хінд Аль Юха розповіла, як країна, яка не має ні води, ні їжі, застосовуючи науковий потенціал світу втілює в життя різноманітні інноваційні технології згідно із стратегічним планом розвитку, і цим нарощує економічний потенціал, прямуючи до світового лідерства.  Вже понад 60% у структурі доходів складають не нафтові сировинні статті. Чи не вперше за останні роки у подібних заходах прозвучав запит від представника потенційної держави-партнера по бізнесу: інвестувати не тільки кошти, а й культурно-інтелектуальні надбання українців - тут для стрімкого розвитку ОАЕ.

Серед спікерів були заступник міністра закордонних справ та міжнародного співробітництва у сфері економічних та торгівельних відносин пан Мохаммед Шараф та Голова делегації та Генеральний секретар Федерації палат ОАЕ, заступник міністра агарної політики та продовольства України з питань європейської інтеграції Ольга Трофімцева, заступник Міністра Інфраструктури України з питань європейської інтеграції Віктора Довгань та інші.

Делегація ОАЕ прибула в Україну на черговий раунд переговорів по розширенню співробітництва. Ураїнський бізнес проявив значний інтерес до форуму. Були присутні близько 100 представників українського бізнесу на 4 компанії від бізнесу ОАЕ. Сфери: експорт-імпорт, експорт продуктів агросировини середньої якості, парфумна промисловість, виробництво засобів протипожежної безпеки…

Доповіді спікерів та розмови в кулуарах виявили значний інтерес української сторони до нового ринку збуту. Українські бізнесмени, затиснуті різким прогресуючим зниженням купівельної спроможності громадян та їх чисельності,  шукають ринків збуту та інвесторів для нарощування сировинного експорту. Звісно, мова про стійку замовчувану стратегічну тенденцію «аграризацію» і деіндустріалізацію в минулому економічно розвиненої України на форумі не йшла. Проте, тематична структура доповідей, зокрема виступ Ольги Трофімцевої та Віктора Довганя навертає на думку, що Україна презентується іноземним партнерам як успішна сировинна країна (це означає - бідна технологічно відстала держава) і нерозвинена територія для транзиту (без розгалуженої мережі сучасних доріг, сучасних аеропортів, логістичних хабів, морського торгового флоту). Та ще й небезпечна, про що свідчить доповідь щодо оцінки ризиків на зовнішніх ринках і дослідження майбутніх партнерів. Можна уявити, що думають про українців загалом, що живуть у сприятливому кліматі і мають давню історію, бізнесмени з ОАЕ - жителі сухої пустелі, які мешкають у надсучасних містах, впроваджують новітні технології і стрімко будують щасливе заможне духовне життя. Деякого оптимізму надає те, що українським урядом 27 грудня 2017 року затверджено Експортну стратегію України як Дорожню карту стратегічного розвитку торгівлі на період 2017—2021 років.
Ключовою ціллю Експортної стратегії є перехід до експорту наукомісткої інноваційної продукції для сталого розвитку та успіху України на світових ринках. Спеціальна аналогічна «країнна програма» розроблятиметься і для розвитку співробітництва з ОАЕ, про що повідомив директор департаменту міжнародного торговельно-економічного співробітництва та європейської інтеграції Олексій Рожков.

В ОАЕ вже склалася стабільна кон’юнктура ринку, і для входу в ринок українцям необхідно докласти зусиль для розбудови стабільного експорту, потрібні сучасні науково обґрунтовані технології виходу на нові ринки. Для досягнення високої рентабельності експорту варто шукати не тільки тимчасову цінову різницю, треба виходити на ринок з брендованою готовою продукцією, орієнтованою на конкретні сегменти споживача і боротися з конкурентами, генерувати попит на власну продукцію.  
Починати варто із вивчення ринків, і що особливо важливо, споживачів у країнах експорту. Тоді, обґрунтовуючи попит і стратегію виходу на новий ринок, можливо скласти інвестиційний проект, порахувати рентабельність бізнесу і рентабельність інвестицій у маркетинг. Тоді бізнес буде прибутковим та довготривалим. Успіхів!

 Р.І. Колядюк (AMGC), cпеціальний кореспондент ВН з економічних питань

Коментарі

 

Додати коментар

Захисний код
Оновити