І все заради того, щоб заробити грошей на освоєння Марса
Засновник SpaceX Ілон Маск 29 вересня представив на Міжнародному космічному конгресі в Австралії стратегію розвитку компанії - і одночасно своє бачення майбутнього космічної індустрії в цілому. Маск мріє про Марс і готовий направити всі зусилля для колонізації цієї планети - але, крім цього, він обіцяє розробити новий вид дешевого транспорту, який зможе долати відстань від Нью-Йорка до Лондона за півгодини. "Медуза" розповідає, що обіцяє Маск і наскільки це реально.

Нова ракета

Головне оголошення Ілона Маска - це нова ракета під назвою BFR, Big Falcon Rocket або Big Fucking Rocket, як пожартував сам засновник SpaceX. BFR стане третьою ракетою SpaceX - на додаток до вже успішно працюючої Falcon 9 і нової Falcon Heavy, яка в космос поки жодного разу не літала.

BFR стане основою всіх проектів SpaceX з освоєння космосу, в тому числі - польотів до Марса і на Місяць. Передбачається, що вона замінить взагалі всі існуючі ракети і космічні кораблі SpaceX, тобто і Falcon 9, і вантажівку Dragon, яка зараз доставляє вантажі на МКС, і Falcon Heavy. Про намір розробити щось подібне Маск заявляв і раніше, але тепер план SpaceX набув  зрозуміліших обрисів.

По-перше, в SpaceX випробували новий паливний бак - легку ємність з вуглеволокна, яка здатна витримувати перевантаження і зберігати 1200 тонн рідкого кисню. За словами Маска, такий паливний бак дозволяє істотно знизити вагу ракети і підвищити її ефективність.

По-друге, компанія провела десятки тестів нових двигунів Raptor, які будуть забезпечувати і запуск ракети, і її приземлення.

Нарешті, в SpaceX розробили дизайн і технічні характеристики ракети. Її діаметр - дев'ять метрів (тобто менше, ніж у Falcon Heavy), висота - 106 метрів. BFR важить на старті 4400 тонн, що в десять разів більше ваги МКС. Ракета складається із розгінного модуля і основної частини, причому обидва ступені передбачається використовувати багаторазово. У Falcon 9 зараз можна використовувати знову тільки перший з двох ступенів, а космічну вантажівку Dragon лише раз запускали повторно.

Перший ступінь BFR - це розгінний модуль, друга являє собою повноцінний космічний корабель з простором для вантажів або пасажирів. Туди можна буде помістити 40 кают, у яких помістяться до 100 чоловік. Саме на такій ракеті люди і полетять на Марс, упевнений Ілон Маск.

Новий транспорт

На початку свого виступу Маск сказав, що знайшов рішення ключової проблеми марсіанської програми - джерело фінансування. Ще рік тому він говорив, що поняття не має, звідки взяти гроші, і жартував, що планує красти кальсони. Його нова ракета буде досить дорогою у виробництві (поки неясно, скільки саме варто BFR), але швидко окупиться за рахунок багаторазового і багатоцільового використання. BFR може виводити в космос супутники і літати на Марс; ракета також може використовуватися як стаціонарна місячна база - але найголовніше, що нова ракета буде принципово новим засобом пересування по Землі.

Маск пропонує використовувати BFR як балістична транспортний засіб, здатний за півгодини долетіти з Нью-Йорка до Лондона і за 40 хвилин - в Шанхай. Будь-яка подорож в будь-яку точку Землі займе не більше години, стверджує засновник SpaceX, а квиток буде коштувати стільки ж, скільки зараз обходиться політ на звичайному літаку в економ-класі. Його ідея виглядає прямо запозиченою з розповіді Філіпа Діка «Людина у високому замку», де поширений міжконтинентальний ракетний транспорт.

Маск не надав ніяких технічних деталей подібних подорожей і не розповів, у якому році планує запустити ракетний транспорт. Не пояснив він і наскільки важкими для непідготовленої людини виявляться перевантаження при польоті.

Освоєння Марса

Як і раніше, всі розробки SpaceX підпорядковані одній меті - подорожі на Марс. Саме з цією метою і була створена його космічна компанія. Маск вважає, що за допомогою BFR вдасться досягти Марса в 2024 році, а перші безпілотні місії відправити вже у 2022-му.

Для польоту до Марса потрібна значна кількість палива - в чотири рази більше, ніж для звичайного запуску. Схему такого польоту Маск представив ще рік тому. За задумом SpaceX, це вийде реалізувати завдяки дозаправки на орбіті: одна ракета виводить космічний корабель на орбіту, інша доставляє йому необхідну кількість палива для подорожі на Марс. Така ж схема буде працювати на Марсі, де планується видобувати ракетне паливо - так що BFR зможе повернутися на Землю.

Раніше Маск говорив, що для створення успішної колонії на Марсі необхідно близько мільйона чоловік. Це приблизно десять тисяч рейсів, кожен з яких триватиме від трьох до шести місяців.

Інф.: meduza.io

Коментарі