Святкування Дня незалежності в офісі нового президента Володимира Зеленського було дещо затьмарено "привітом" від адміністрації Дональда Трампа, переданого через The Wall Street Journal.
Солідне американське видання повідомило, що до Києва особисто прибуде радник президента США з національної безпеки Джон Болтон. І не для того, щоб вкотре висловити підтримку українському народові. А і з більш прагматичною метою: відмовити основного власника "Мотор Січі" В'ячеслава Богуслаєва від продажу компанії китайському холдингу Beijing Skyrizon Aviation.

У Києві радник американського президента підтвердив, що намагатиметься переконати українську владу у небезпеці співпраці з китайцями, але відмовився коментувати питання, пов'язані із "Мотор-Січчю".

"Україна буде ухвалювати своє рішення, але, можливо, Україна знайде кращий вибір, який матиме кращі економічні наслідки для її громадян", – туманно пояснив він.

Болтон нагадав, що США, як і Україна, мають систему схвалення контрактів, пов'язаних із військовими технологіями, і виходять із принципу, за яким контракти, що загрожують нацбезпеці, блокуються.

"Військові та чутливі технології не мають потрапити до противників або потенційних противників", – недвозначно заявив радник Дональда Трампа.

Приїзд американського гостя викликав неабиякий ажіотаж в українських ЗМІ. Щоправда, переважно дискусії звелися до банального: США захищає власні інтереси у змаганні з Китаєм. Неначе національним інтересам Києва нічого не загрожує... Хоча ще й як загрожує!

Є факти, які засвідчують, що на продаж "Мотор Січ" з нетерпінням очікують у Кремлі.

Диверсія

Ще в 2015 році В'ячеслав Богуслаєв уклав з китайським холдингом Beijing Skyrizon Aviation Industry Investment Co Ltd меморандум про співробітництво з метою створення заводу із виробництва авіаційних двигунів у місті Чунцін.

Згідно з домовленостями, українські технології та частина спеціалістів "Мотор Січі" мали перебазуватися до Китайської Народної Республіки.

Протягом 2016 року з китайською стороною було оформлено угоду про продаж структурами Богуслаєва контрольного пакету акцій. Тоді реалізацію контракту заблокувало СБУ, яке відкрило кримінальне провадження за статтею "Диверсія" Кримінального кодексу.

Фахівці Антимонопольного комітету повідомили службі про ознаки порушення економічної конкуренції. Мовляв, "Мотор Січ" не запитувала дозвіл на продаж контрольного пакету акцій єдиного в країні виробника авіадвигунів.

Проект "Марлін" отримав таємні аналітичні висновки юристів концерну "Укроборонпром", які були підготовлені під час оформлення китайської угоди.

Між рядків даного документу простежується історія занепаду авіагалузі в Україні і основні ризики для національної безпеки нашої держави.

Довідка

В'ячеслав Богуслаєв. 80 років. Класичний "червоний директор", який з 1960-х років працював на різних посадах на підприємствах, які входять до складу "Мотор Січ".

В 1990-х роках після галопуючої приватизації став власником і водночас директором авіазаводу. З 2006-го року регулярно обирався до парламенту. Був у Партії регіонів.

На останніх виборах сенсаційно програв мажоритарний округ молодому весільному фотографу зі "Слуги народу".

Згідно з аналітичними висновками концерну "Укроборонпром", які лягли на стіл РНБО в часи Петра Порошенка, 80% вертольотів, вироблених у Російській Федерації, оснащено двигунами з біркою "Мотор Січ". У тому числі – гордість російського авіапрому, ударний вертоліт "Нічний мисливець" Мі-28Н.

Тож не дивно, що історично українське підприємство орієнтується саме на східний ринок. Нещодавно стало відомо, що "Мотор Січ" Богуслаєва продовжує постачати деталі військовим РФ, а також працює в ОРДО і в окупованому Криму.

Та окрім хронічної зовнішньої залежності від РФ, ПАТ "Мотор Січ" має ще одну – внутрішню. Тобто виробництво на приватному заводі Богуслаєва зупиниться без конструкторської документації та патентів на двигуни від державного конструкторського бюро "Івченко-Прогрес".

Останнє входить до складу концерну "Укроборонпром". Є унікальним підприємством у світі, яке спеціалізується на проектуванні, виготовленні, сертифікації та постановці на серійне виробництво газотурбінних авіаційних та інших двигунів.

За інформацією юристів "Укроборонпрому", взаємозалежність приватного і державного підприємств зіграли саме з останнім злий жарт. Держава Україна не змогла захистити власні інтереси від агресивної поведінки бізнесмена Богуслаєва.

Ще з 2005 року між "Мотор Січ" та "Івченко-Прогрес" діє угода, згідно з якою фірма Богуслаєва безоплатно на 60 років отримала конструкторську та експлуатаційну документацію на цілу плеяду двигунів для літаків та гвинтокрилів, які літають в тому числі під російським триколором.  Повний текст

Інф.: pravda.com.ua

Коментарі